Dana 04. lipnja 2025. godine u Varaždinu, na Fakultetu organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu održana je svečana promocija sveučilišnog izdanja - udžbnika “Tamna strana marketinga” autora prof. dr. sc. Damira Dobrinića, redovitog profesora u trajnom izboru s tog Fakulteta, urednika znanstvenog i stručnog časopisa CroDiM, te predsjednika CRODMA-e - Hrvatske udruge za digitalni i interaktivni marketing, s kojom naš Odjel za ekonomiju ima dugogodišnju suradnju i koje su nekoliko profesora i asistenata našeg Odjela dugogodišnji članovi.
Pored predstavljanja same knjige, na promociji je dan osvrt na dugogodišnji rad profesora Dobrinića, a na njoj su govorili i dekanica Fakulteta, prof. dr. sc. Marina Klačmer Čalopa, koja je istaknula važnost obrađene tematike i pohvalila rad profesora Dobrinića, izrazivši ujedno i čestitke za još jedno vrijedno izdanje u nizu njegovog bogatog knjižnog fundusa.
Na promociji su govorili i recenzenti knjige: prof. dr. sc. Aleksandra Krajnović s našeg Odjela (online vezom), prof. dr. sc. Ante Rončević sa Sveučilišta Sjever te izv. prof. dr. sc. Iva Gregurec sa FOI-a. Isto tako, okupljenima se obratio i sam autor, a samu promociju je dinamiziralo i ‘pojavljivanje’ najvećih velikana povijesti marketinga na samoj promociji - kao što su Edward Bernays i Ernest Dichter - simulirajući situaciju kao da su se zatekli u svijetu današnjice i komentiraju aktualnu situaciju i goruće teme iz marketinga, gospodarstva i današnjeg društva.
Kako navode na FOI-u: “Udžbenik ‘Tamna strana marketinga’ bavi se temama koje se rijetko sustavno obrađuju u klasičnoj marketinškoj literaturi, poput manipulacije potrošačima, etičkih dvojbi, skrivenih utjecaja te utjecaja tehnologije i umjetne inteligencije na kreiranje poruka. Cilj djela je potaknuti kritičko promišljanje o granicama marketinških praksi te pružiti nadogradnju postojećim znanjima iz ovog područja.”
Ovo vrijedno izdanje zasigurno će poslužiti i našim profesorima i studentima za nastavni i znanstveni rad, kako u području marketinga, tako i šire. Ili, kako navodi recenzentica i jedna od promotorica knjige, prof. Aleksandra Krajnović, što je i citirano na stražnjim koricama knjige: “Autor se hrabro i beskompromisno suočava s gorućim temama koje nadilaze područje marketinga i ulaze u sferu zaštite ljudske privatnosti i integriteta pojedinca.”
Čestitamo našem dugogodišnjem suradniku, cijenjenom profesoru Damiru Dobriniću na još jednom vrijednom izdanju te pozivamo kolege profesore, nastavnike, asistente i studente na čitanje ove zanimljive i vrijedne knjige!
Tekst: A.K.
Fotografije: FOI, D.D., A.K.