Upisi Studomatom održavaju se od 22. rujna do 10. listopada 2025. godine.
Naknadni upisi u tajništvu ili referadi mogući su do 17. 10. 2025.
Nakon 17. 10. 2025. studenti pišu zamolbu za upis tajništvu matičnog studija te plaćaju troškove u iznosu od 39,82 EURA prema Odluci o visini troškova i naknade za studente i stranke.
1. POSTUPAK UPISA
Studenti se Studomatom upisuju od 22. rujna do 10. listopada 2025. godine.
Molimo studente da provjere svoje matične podatke i ocjene na Studomatu. Ako uočite pogreške javite se tajništvu matičnog studija.
Studenti se nakon upisa Studomatom ili u Referadi/tajništvu obavezno prijavljuju na poveznicu e-upisi s pomoću AAI identiteta (potrebno je odabrati kategoriju upisa za koju se prijavljuje; kategorija se odabire u padajućem izborniku).
Studenti koji idu na Erasmus u zimskom semestru upisuju se također Studomatom, ali se trebaju javiti u Referadu/tajništvo zbog izbornih predmeta.
Svi ostali studenti: oni koji gube status studenta i prelaze u status osobe u dovršetka studija (izvanredni S), upisuju parcijalu ili ponavljanje te apsolventi NE upisuju se sami Studomatom već će njihov upis provesti Referada/Tajništvo nakon što odrade potrebne korake na poveznici e-upisi !
Koraci postupka upisa
- Obaviti upis Studomatom – OSIM ponavljača, apsolvenata te studenata koji su prethodno izgubili status studenta ili ga gube te prelaze u status osobe u dovršetku studija.
Svi studenti koji izgube status studenta, od akad. god. 2025./26. mogu prijeći u status osobe u dovršetku studija.
Svaki eventualni pogrešan upis Studomatom bit će poništen.
- U sustavu e-upisi potrebno je obaviti sljedeće korake:
- KORAK 1. provjeriti podatke u sustavu (klik na tipku Provjerite Vaše podatke) te zatražiti izradu ponude (uplatnicu) slanjem potvrde da su podatci ispravni (klik na tipku Pošalji Studentskoj referadi/Tajništvu unutar prozora za provjeru podataka). Nakon što student odradi ovaj korak potrebno je pričekati izradu ponude Studentske Referade/Tajništva (što može potrajati 5-7 radnih dana). Kada Studentska Referada/Tajništvo izradi ponudu (uplatnicu), student će obavijest dobiti mailom te može nastaviti na KORAK 2. Napomena: u ovom je koraku potrebno potvrditi ispunjenje Jedinstvene sveučilišne studentske ankete .
- KORAK 2. prihvatiti izrađenu ponudu (uplatnicu) – klikom na tipku Detalji i prihvaćanje ponude.
- KORAK 3. preuzeti podatke za plaćanje (školarina se karticom može platiti i na rate; minimalni je iznos školarine za plaćanje na rate 500 eura) sustavom Webshop - klik na tipku Pregled i plaćanje ponude.
- Nakon plaćanja troškova prema prihvaćenoj ponudi potrebno je pričekati 5-7 radnih dana kako bi uplata bila obrađena te kako bi se upis obavio u cijelosti.
Vraćena knjižna građa
Studenti se za potvrdu o vraćenoj knjižnoj građi trebaju javiti djelatnicima Sveučilišne knjižnice na mail: knjiznica.potvrda@unizd.hr (navedite ime, prezime i JMBAG).
Djelatnici knjižnice će studentski upisni list u napomeni upisati da su vraćene sve knjige, što je uvjet za upis akademske godine.
Troškovi upisa uključuju sljedeće:
- trošak upisnine akademske godine iznosi 26,54 EUR
- studenti koji su odslušali sve kolegije propisane studijem (apsolventi) plaćaju upisninu zimskog semestra u iznosu od 13,27 EUR
- školarinu plaćaju studenti koji u prethodnoj akademskoj godini nisu ostvarili ukupno 55 ECTS bodova, školarina se plaća jednokratno:
2. UVJETI ZA UPIS u akad. god. 2025./2026. godinu:
Odluka o upisu studenata na Sveučilištu u Zadru u akademskoj godini 2025./2026.
Sukladno odluci Senata, uvjeti upisa u višu godinu su sljedeći:
PRIJEDIPLOMSKI (sveučilišni i stručni studiji i integrirani prijediplomski i diplomski studij za učitelje)
- za upis 2. godine studija studenti moraju ostvariti minimalno 45 ECTS bodova na 1. nastavnoj godini.
- za upis 3. godine studija studenti moraju imati položene sve ispite 1. nastavne godine te ostvariti minimalno 45 ECTS bodova na 2. nastavnoj godini.
- za upis 4. godine studija za učitelje studenti moraju položiti sve ispite iz 2. godine studija i ostvariti minimalno 45 ECTS bodova na 3. nastavnoj godini.
- za upis 5. godine studija za učitelje studenti moraju imati položene sve ispite 3.
nastavne godine te ostvariti minimalno 45 ECTS bodova na 4. nastavnoj godini.
DIPLOMSKI (sveučilišni studiji)
- za upis 2. godine studija, studenti moraju ostvariti minimalno 45 ECTS bodova na 1. nastavnoj godini.
Iznimno, prema čl. XII. Odluke o upisu studenata na Sveučilištu u Zadru u akademskoj godini 2025./2026. u višu godinu studija mogu se upisati studenti koji su izgubili studentska prava pa nastavljaju studij u statusu osoba u dovršetku studija.
3. UPIS PONAVLJAČKE GODINE
Sukladno članku 77. stavku 5. Zakona o visokom obrazovanju i znanstvenoj djelatnosti, studenti koji studiraju redoviti ili izvanredni studij imaju pravo najviše jednom ponavljati svaku nastavnu godinu (npr. ako je student do sada ponavljao 1. godinu studija ima pravo u statusu redovitog i izvanrednog studenta ponavljati i 2. godinu studija).
4. GUBITAK STATUSA STUDENTA (prelazak u status osoba u dovršetku studija)
Studenti koji ni nakon ponavljanja godine studija nisu stekli uvjete za upis u višu godinu, mogu nastaviti započeti studij u statusu osobe u dovršetku studija (čl. 38. Pravilnik o studiranju), upisom iste godine studija uz plaćanje godišnje školarine do kraja započete razine.
Iznimno, mogu upisati višu godinu prema čl. XII. Odluke o upisu studenata na Sveučilištu u Zadru u akademskoj godini 2025./2026.
5. NAKNADNI UPIS
Svi studenti koji su podnijeli zahtjev za nastavak studija, prijelaz ili mirovanje, upisuju se nakon što dobiju Rješenje/Odluku.
Studenti dvopredmetnih studija koji će obraniti jedan završni/diplomski rad ili završni ispit do 31. 10. 2025. mogu se naknadno upisati u akad. god. 2025./2026. bez podnošenja i plaćanja zamolbe za upis izvan propisanih termina i to do 14. 11. 2025.
6. NAČINI PLAĆANJA
Postupak upisa obavlja se putem sustava e-upisi unutar kojega ćete moći vidjeti trenutačni status i status procedure upisa. Kroz sustav ćete dati suglasnost o prihvaćanju zaduženja na iznos ukupnih troškova upisa i školarine.
Prihvaćanjem zaduženja postaju dostupni:
a) podaci za uplatu putem opće uplatnice/Internet bankarstva i
b) školarina se karticom može platiti i na rate; minimalni iznos školarine za plaćanje na rate je 500 eura sustavom Webshop.
7. NAPOMENE I OSTALE INFORMACIJE VEZANE ZA UPISE
Obrazac za parcijalu podnosi se u odjelnom tajništvu (prethodno student mora biti upisan).
Studenti koji gube pravo redovitog studenta 30. rujna 2025. te nastavljaju započeti studij u statusu osobe u dovršetku studija (izvanredni S) trebaju do 30. listopada 2025. predati potvrdu za zdravstveno osiguranje u Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje kako bi se osigurali po drugoj osnovi.
Redovitim studentima koji će obraniti diplomski/završni rad ili ispit do 31. listopada 2025. studentska prava traju do 30. rujna 2025. te u roku od mjesec dana, odnosno do 30. listopada 2025., trebaju regulirati zdravstveno osiguranje.
Nakon uplate troškova potrebno je pričekati do 7 radnih dana kako bi uplata bila vidljiva u sustavu te kako bi upis bio obavljen u cijelosti.