Inovativna nastava na Odjelu za ekonomiju Sveučilišta u Zadru, provedena kroz kolegije Upravljanje markom (Brand Management) i Javni menadžment (Public Management), uvrštena je u bazu dobre prakse u sklopu International Higher Education Teacher Award 2024/25. Članice tima, Prof. dr. sc. Aleksandra Krajnović i Monika Hordov, mag. oec., postale su članice međunarodne PROFFORMANCE mreže, što im otvara mogućnost daljnjeg umrežavanja i suradnje u području visokog obrazovanja.
Case study sažeci:
1. Upravljanje markom (Brand Management)
Brand Management je obvezni kolegij koji se izvodi u prvom semestru diplomskog studija Menadžment. U sklopu kolegija uvedena je inovativna metoda poučavanja i vrednovanja usmjerena na kategoriju Utjecaj i misija sa društvom i za društvo, s fokusom na podršku UN Ciljevima održivog razvoja do 2030. godine. Studenti analiziraju održive prakse i performanse najboljih svjetskih marki te procjenjuju razinu ostvarivanja pojedinih UN SDG-ova kroz projektni zadatak.
Mnogi studenti dodatno su obradili ovu tematiku kroz diplomske radove i znanstvene radove u koautorstvu s profesorima, predstavljene na međunarodnim konferencijama ili objavljene u znanstvenim časopisima. Drugi dio kolegija uključuje analizu i mogućnosti internacionalizacije tradicionalnih domaćih proizvoda i elemenata kulturne baštine, uz zadatak definiranja 4 dimenzije marke (prema modelu T. Gada) i prijedloga strategije brendiranja za hrvatske autohtone proizvode s oznakom ZOI/ZOZP te elemente nematerijalne kulturne baštine Hrvatske.
2. Javni menadžment (Public Management)
Public Management je izborni kolegij koji studentima pruža uvid u teoriju i praksu javnog menadžmenta u Hrvatskoj i svijetu. Studenti proučavaju specifične modele javnog menadžmenta u odabranim zemljama na temelju studija slučaja iz međunarodnih znanstvenih radova te ih uspoređuju s praksom u Hrvatskoj. Aktivnosti uključuju Okrugle stolove, prezentaciju rezultata i rasprave među studentima.
Studenti istražuju mogućnosti unaprjeđenja prakse i učinka javnog menadžmenta, potiču aktivno građanstvo, rješavaju društvene probleme i sudjeluju u digitalizaciji javnog sektora (platforma e-Građani). Projektni zadaci često prerastaju u diplomske radove i znanstvene članke u koautorstvu studenata i profesora, objavljene u međunarodnim časopisima i predstavljene na konferencijama.