Odjel za ekonomiju

Erasmus+ studijsko putovanje u Singapur: inovativni obrazovni modeli i prakse

U sklopu Erasmus+ programa, nastavnice našeg odjela prof. dr. sc. Aleksandra Krajnović, Dijana Čičin-Šain i Josipa Perkov, boravile su u Singapuru od 31. ožujka do 5. travnja 2025. godine. Cilj studijskog putovanja bio je upoznati se s inovativnim obrazovnim modelima i praksama koje Singapur čine globalnim predvodnikom u obrazovanju, inovacijama i poduzetništvu. Domaćin tijekom njihova boravka bila je institucija St. Joseph's Institution International (SJII), međunarodna škola koja im je omogućila uvid u obrazovni model koji uspješno integrira akademsku izvrsnost, osobni razvoj i društvenu odgovornost.​

St. Joseph's Institution International (SJII)

Filozofija škole „LEARN, INSPIRE, SERVE“, utemeljena na vrijednostima vjere, služenja, zajedništva, izvrsnosti i poštovanja, prožima sve aspekte školskog života. Kroz program CASL (Creativity, Activity, Service, Lasallian), učenicima se nudi više od 140 izvannastavnih aktivnosti koje potiču istraživanje interesa i razvoj osobnih vještina. Obvezne ekspedicije za učenike od 7. do 10. razreda, tijekom kojih sudjeluju u društveno korisnim aktivnostima, dodatno jačaju iskustveno učenje i izgradnju karaktera.

Škola pruža sveobuhvatnu mrežu podrške učenicima, uključujući mentore, savjetnike za dobrobit, odjel za razvoj učenja, koordinatore učenja i zamjenika ravnatelja za dobrobit i postignuća, čime se osigurava da se svaki učenik osjeća podržano i ima pristup potrebnim resursima za osobni i akademski uspjeh. Raznolikost i izvrsnost nastavnog kadra, koji dolazi iz više od 25 zemalja, dodatno obogaćuju obrazovno iskustvo. Vizija škole usmjerena je na budućnost s naglaskom na dobrobit, tehnologiju i inovacije, služenje zajednici i planetu te na donošenje odluka temeljenih na podacima.

Tijekom posjeta dogovorena je i daljnja suradnja sa školom SJII, s ciljem razmjene znanja i zajedničkih inicijativa u području profesionalnog razvoja nastavnika.

Anglo-Chinese Junior College (ACJC)

Tijekom posjeta Anglo-Chinese Junior Collegeu (ACJC), nastavnice su se upoznale s pristupom srednjoškolskom obrazovanju koji ističe razvoj kompetencija za 21. stoljeće. Fokus je stavljen na poticanje kreativnosti, kritičkog razmišljanja, prilagodljivosti i učinkovite komunikacije. Projektni rad omogućuje učenicima sintezu znanja iz različitih područja te njihovu primjenu u stvarnim životnim situacijama. Time se kod učenika razvijaju vještine suradnje, samostalnog učenja i društvene odgovornosti pripremajući ih za cjeloživotno obrazovanje i izazove budućnosti.

Singapore Management University (SMU)

Posjet Singapore Management Universityju (SMU) omogućio je uvid u inovativni pristup visokom obrazovanju i poduzetništvu. Nastavnice su imale priliku posjetiti Greenhouse, dinamičan prostor za poticanje inovacija i studentskih start-upova, pod vodstvom zamjenice direktorice Gabrielle Tan. Dr. Tiam-Lin Sze predstavio je model prijenosa znanja i komercijalizacije znanstvenih istraživanja, s naglaskom na digitalnu transformaciju, održivi razvoj i utjecaj istraživanja na regiju.

Poseban dojam ostavio je student koji im je prezentirao svoju inovaciju s konkretnim društvenim učinkom: VR naočale razvijene u suradnji studenta i poduzetnika koje omogućuju gluhim osobama da „vide“ zvukove.

Punggol Digital District (PDD)

Asistent direktora JTC-a, gospodin David Tan, predstavio im je viziju Punggol Digital Districta (PDD) – projekta koji će do 2030. godine postati prvi pametni poslovni distrikt Singapura. PDD će obuhvatiti 50 hektara prostora posvećenog inovacijama u područjima kibernetičke sigurnosti, umjetne inteligencije, robotike i pametnog življenja, okupljajući 28.000 radnih mjesta i 11.000 studenata.​ Ovaj distrikt koncipiran je kao integrirani ekosustav koji potiče suradnju između industrije i akademske zajednice, s ciljem stvaranja središta za inovacije i poduzetništvo. Posebna pažnja posvećena je održivosti, s planovima za implementaciju pametnih energetskih mreža i ekološki prihvatljivih građevinskih rješenja.​ PDD će također uključivati nove obrazovne institucije, poput kampusa Singapore Institute of Technology, čime se dodatno naglašava važnost obrazovanja u razvoju digitalne ekonomije. Ovaj projekt predstavlja značajan korak prema budućnosti u kojoj su tehnologija, obrazovanje i održivost ključni elementi urbanog razvoja.

Nastavnice su imale priliku posjetiti i Resorts World Sentosa Basement, gdje su uz stručno predavanje isprobale vožnju autonomnim vozilom, autobusom bez vozača  što je još jedan primjer integracije napredne tehnologije u svakodnevni život Singapura.

Susret s dr. Antonom Ravindranom

Posebno vrijedan trenutak bio je susret s dr. Antonom Ravindranom, jednim od pionira u području umjetne inteligencije (AI). Njegova karijera, duga gotovo četiri desetljeća, uključuje značajan doprinos razvoju AI i informacijsko-komunikacijskih tehnologija. Osnivač je nekoliko IT i AI tvrtki, sudjelovao je u oblikovanju nacionalnih IT standarda i upravljačkih okvira te obnaša funkciju predsjednika organizacije Alliance for AI & Humanity, koja promiče odgovoran razvoj i primjenu umjetne inteligencije.

S dr. Ravindranom nastavnice su razgovarale o važnosti etičkog pristupa tehnologijama i ulozi obrazovanja u balansiranju tehnološkog napretka s očuvanjem temeljnih ljudskih vrijednosti. Njegova razmišljanja ponudila su im snažno etičko sidro koje će utjecati na oblikovanje njihovih nastavnih sadržaja u budućnosti.

Osim inspirativnog razgovora, usuglašena je i buduća suradnja – dr. Ravindran pridružio se timu našeg Odjela u sklopu planiranog međunarodnog projekta HealthQuaL koji se bavi razvojem sustava za kvalitetu u zdravstvu.

Zaključak

Obrazovanje budućnosti ne gradi se samo tehnologijom, već i vrijednostima koje stvaraju otpornu, angažiranu i empatičnu zajednicu. Studijsko putovanje u Singapur omogućilo je našim nastavnicama ne samo uvid u globalne obrazovne trendove, već i inspiraciju za lokalne promjene. Integracijom stečenih znanja u naš rad, nastavit ćemo poticati obrazovne prakse koje spajaju znanost, etiku i društvenu odgovornost – u korist svih naših studenata i zajednice kojoj pripadamo.

Content

Content